I Köpenhamn

Okej, nu när jag befinner mig i Köpenhamn under fyra månaders tid kanske det är läge att ta upp bloggandet igen. Kanske det är någon som är lite mer intresserad av att veta hur jag har det här än att veta hur jag har det i Örebro. Hmm. Hursomhelst, bilder på mitt finfina rum kommer när jag har bäddat sängen och lärt mig hur kameran fungerar. Som det är nu tar kameran bara fula bilder och det är ju inte okej. I och för sig har jag bara tagit porträtt hittills så det kanske snarare beror på motiven(t) och inte min usla fotoförmåga. Eller inte.
Eftersom min kära pojkvän köpte en dansk fickordbok i "flyttningspresent" (inte i julklapp) till mig och påpekar att jag borde lära mig nya danska ord varenda dag ska jag introducera er för en nyhet här på bloggen (förutom nyheten att jag faktiskt bloggar) nämligen dagens danska ord. Dagens danska ord är tykmaelk som betyder filmjölk. Hade kanske varit idé att kolla upp ordet innan jag gick till affären istället för efteråt men nu kan jag i alla fall hitta rätt produkt nästa gång.
Nu ska jag faktiskt inte börja titta på andra säsongen av How I Met Your Mother nu när jag tittat färdigt på första säsongen på mindre än en vecka. Istället hade jag tänkt att ta tag i det här och plugga lite, men nu har det kansk blivit lite för sent så vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0