Bilder på rummet

Jag har ännu inte lärt mig kamerans finesser eller varför bilderna blir så gryniga eftersom skivan med den riktiga instruktionsboken troligen finns kvar i Örebro. Jag har däremot bäddat sängen och till och med plockat undan lite så här kommer några bilder på rummet i alla fall.
Sängen med det sköna duntäcket och fjädrarna som sticker upp. Garderoben och byrån som rymmer de kläder som faktiskt fick följa med. Den söta fåtöljen och det lilla nattduksbordet. Slutligen stuckaturen i taket för att visa hur fint det är.
Här sitter jag alltså och äter och tittar ut över gården på skolan som är mitt över (och under och över rummet och gud vet var) men mest har jag gardinerna fördragna och nördar vid datorn istället. Om ni undrar vad det är jag äter så är det havregrynsgröt med rårörda lingon och mjölk. Annars har det mest varit pasta och tomatsås första veckan. Det är så svårt att laga mat när man inte har allt som man brukar. Tipsa gärna!
Det har varit lite dåligt med nya danska ord på sistone. Dagens danska ord får bli bøger som betyder böcker. Blir lite roligt när man läser det på svenska på ett våningsplan i ett varuhus. Ja, jag vet, jag har jättedålig humor.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag vet att bilderna är psyko men det går verkligen inte att få det som jag vill.

2011-02-07 @ 18:15:07
Postat av: Anonym

"Hund i snor" tycker jag är kul danska.

2011-02-09 @ 13:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0