märker du hur fort det går

ju mer jag lyssnar på "och vinnar än är...veronica maggio" gillar jag henne mer och mer. även om vissa säger att hon inte är något vidare live tycker jag hon sjunger riktigt bra. det handlar om riktigt svängig soul fast på svenska. var förmodligen det som kändes märkligt i början men nu när jag har vant mig känns till och med texterna okej.

en sak till jag har funderat på... varför spelas det så lite (bra) svensk musik på uteställena (med undantag för schlagers och låtar av typen "alla som inte dansar är våldtäktsmän"). jag vill höra lasse winnerbäck, håkan hellström, markus krunegård, veronica maggio och mando diao. och florence valentin var ju inte så tokiga dem heller även om johanna undrade hur fasen de hade kommit in där det var 18-årsgräns innan hon insåg att de var ett av banden som skulle spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0