nick hornby och jag

har just sett fever pitch. och ja, sorry, den handlade inte om fotboll och den var fånig. men som sagt, jag gillar fåniga filmer. och jag gillar drew barrymore. och framför allt gillar jag böcker/filmer av nick hornby.

på ett ställe i filmen slog det mig att han måste ha en förkärlek för listor av olika slag. kanske ingen nyhet för somliga i och för sig, men för mig tändes ljuset först idag. det är en gemensam egenskap vi har i så fall, han och jag.

och så en liten lista bara för sakens skull...
....topp tre sommarens glassmaker (kulglass) *applåder, applåder*:

3. viol (sia)
2. fläder/lime-sorbé - ja, den slår den rena flädersorbén

och klyschigt nog sist men inte minst the one and only...*tystnad och sen en trumvirvel*...
1. lion (diplomis)

kanske borde knåpa ihop en önskelista i stället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0