uppföljning av tvättmysteriet på kungsgatan

jaha. idag när jag på nytt gick ner till tvättstugan var maskinerna avstängda igen. den här gången varken orkade eller ville jag vänta. så jag ringde direkt till felanmälan och förklarade situationen. hon ringde tillbaka efter 5 minuter och sa att han som lagade tvättmaskinerna skulle komma inom tio minuter. åt lite frukost och gick ner. då var maskinerna igång igen. fast han sa att de redan var igång när han kom hit. bara det att lampan inte lyser när luckan är öppen. så nu vet jag det. även om det är lite ologiskt med tanke på att det inte går att öppna luckan igen om det inte finns nån ström. så nästa gång jag ska tvätta ska jag alltså börja med att stänga luckan för att kontrollera att maskinen verkar vara igång och sen stoppa in tvätten. omständigt. hursomhelst berättade han att tvättmaskinerna inte fungerade i fredags för att timern hade ställt in sig på 1 april då och det var ju en söndag och då får man inte tvätta. ytterligare en dumhet. vilket aprilskämt.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Visst är det skönt när allt fungerar smidigt och smärtfritt precis som man vill att det skall göra? :)

2007-04-02 @ 16:14:08
URL: http://swindiana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0