så mycket jag vill göra men så lite tid

egentligen lite felaktigt uttryck för samma mängd tid finns ju alltid där oavsett vad man gör av med den. borde egentligen kanske stå "så mycket jag vill göra bortsett från det jag måste men så lite tid som blir kvar när jag har gjort allt jag måste" men det är alldeles för långt.

jag undrar om det alltid kommer att vara så. att man hellre gör något annat, att man vill hinna så mycket mer.
jag undrar om jag alltid kommer att bli uttråkad, trött och seg av att göra det här jag måste. eller om det blir roligare och bättre sen. sen när "riktiga livet" börjar och man kan säga att man har en fritid igen. för det har man inte som student. man tar sig fritid.

längtar till sommaren. inga krav förutom att gå till jobbet, jobba och gå hem igen. göra allt det där som jag inte känner att jag har tid med just nu. läsa de där böckerna som kan vara tråkiga att läsa om man måste läsa dem men kanske inte lika tråkiga om man gör det för sin egen skull för att man vill det just då.

antar att jag har lite motivationsproblem. nu igen. men jag antar att det är så det är.  

Kommentarer
Postat av: Suzer

Jiizes, har du stulit de där tankegångarna direkt ur mitt huvud? Verkar så... ;)

2007-10-22 @ 13:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0