nattliga äventyr

det är underligt att man ofta drömmer om samma eller liknande saker som man gjort tidigare. hörde i lördags en bekant berätta att hon ofta drömde om att on befann sig i ett flygplan som flög på låg höjd. det händer mig själv att jag återkommande drömmer om att jag är ute och seglar eller att jag gömmer mig, hittas, flyr och gömmer mig igen i ett kulligt landskap av olika sort. inatt hände det igen. jag drömde att jag var i ett landskap av kulliga öar. jag flydde genom att dyka ner under vattnet till jag kom till en ny ö där jag var tvungen att fly från någon annan. det finns ingen förklaring till varför jag flyr. huvudsaken är att jag förblir oupptäckt. det är allt lite konstigt. undrar om det betyder något. 

Kommentarer
Postat av: Dennis

Det är lite lustigt att läsa om återkommande drömmar, för inatt hade jag en dröm, eller snarare en detalj, som återkommer ganska ofta! Jag drömmer att mina tänder är som glas och att dom går sönder i munnen, så jag får gå och spotta ut tandbitar hela tiden! Men själva fenomenet kan dyka upp i vilken dröm som helst! Tokskumt...

2007-04-26 @ 09:44:49
URL: http://kungensbror.blogg.se
Postat av: Lasse

Har också denna dröm ibland. Freud tolkade denna tandtapparrdröm som att man är rädd för kastrering. Den vanligaste tydningen jag hittar och hör om är att man rädd att tappa kontrollen på något i sitt liv under den nuvarande perioden.
Kombinerar man dessa finns det nog en inneboende rädsla för att bli biten i genitalierna av en kontrollerande herre i skägg och hatt med tysk brytning.

2007-04-26 @ 13:29:37
URL: http://swindiana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0