familjen

tror jag skrev i ett inlägg tidigare att jag saknade min familj. det är inte det det handlar om nu.

har precis börjat läsa en bok om äktenskap, samboende och partnerskap. inledningarna i sådana här böcker behöver man oftast inte läsa så noggrant men det är lika ofta de som är mest intressanta.

i det här fallet skriver författaren lite om familjens olika funktioner och det får mig att börja fundera.
varför flyttar man ihop och varför bildar man familj egentligen? självklart har alla inte samma orsaker. tror dock att det är viktigt på nåt sätt att man är medveten själv om varför.

det står också om att familjens funktioner blir alltmer svaga allt eftersom individens egna intressen och självförverkligande blir starkare. det är tänkvärt. även annat som utveckingen av den svenska välfärden påverkar såklart. 

jag har egentligen inte så mycket mer att säga. det är saker som kanske behöver sjunka in och funderas lite på först. var bara tvungen att skriva innan jag glömmer bort det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0