Somrigt väder och somrig mat

Måste helt enkelt erkänna att det inte blivit så mycket av min "stora bloggsatsning" här i Köpenhamn. Det har helt enkelt kommt av sig lite, kanske för att jag inte fick några peppande eller intresserade kommentarer. Nu har jag dock insett att jag själv kanske kommer att uppskatta en lite mer omfattande dokumentering om vad jag faktisk pysslar med om några år så nu kör jag igen.
Börjar med en bild på dagens lunch. Somrigt väder kräver somrig mat så idag blev det hemmagjord spenatsoppa med ägghalvor.
Inte den snyggaste uppläggningen i världshistorien men gott är det i alla fall.
Igårkväll var jag och åt middag på Dalle Valle för andra gången. De har halva priset på all mat mellan kl 17-23 lör-tis så det är inte så dumt alls. Igår var jag där med Elin från Göteborg, Linda från Holland och Sandy från Nya Zeeland. Vi tog alla olika mat och alla blev lika nöjda. Själv åt jag en sandwich med rökt lax och klyftpotatis till.
Idag är det som sagt underbart väder här i Köpenhamn. Nästan så att man kan gå utan jacka, men bara nästa för när man väl går ut blåser det lite kallt. Jag vet, för jag har varit en sväng till Jurahuset för att förbereda en case-presentation till imorgon. Annars försöker jag fundera ut hur jag ska lägga upp resten av dagen för att hinna med att plugga så mycket som möjligt samtidigt som jag kan vara ute. Jag har insett att jag har ett inneboende dåligt samvete för att sitta inne när det är fint väder. Det är som att jag bara MÅSTE gå ut bara för att det är soligt även om jag har tusen saker som behöver göras inomhus. Måste försöka intala mig själv att det är helt tillåtet att vara inne oavsett väder. Herregud, tänk på alla människor som jobbar som faktiskt måste vara inne. Det dröjer inte lång tid förrän jag är där själv.
När jag får tid ska jag lägga upp milder från mina två senaste sightseeing-söndagar. Nu är det bäst att jag äter upp och diskar efter matlagningen innan tanten kommer och klagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0