subjektiv musik

som vanligt kommer jag på nåt jättesmart (vi säger det iaf) att skriva just när jag borde tentaplugga. det började med det att jag tycker det känns så förbaskat meningslöst med pluggandet just nu. tänkte att det vore bra mycket roligare att ägna dagarna åt att lyssna på och recensera musik. tänkte att jag skulle skriva mer här om musiken jag lyssnar på. tänkte men det blir ju bara så himla subjektivt att egentligen är väl också det rätt meningslöst. och det är vid den punkten jag är nu.

jag menar, det jag skulle skriva om, ifall jag skulle få för mig att skriva, skulle ju vara sådan musik jag lyssnar på. och jag lyssnar ju bara på det jag tycker är bra. och samtidigt, om jag hade lyssnat på och skrivit om sån musik jag tycker är dålig (vilket iofs mest handlar om musik som man ändå inte recenserar) hade ju ändå det bara varit min åsikt. och vad säger den egentligen?

tror att det är först när man riktar in sig mot en viss person, att säga den här låten tror jag du skulle gilla, som det får någon verklig betydelse.

för övrigt blev min valborgsmässoafton väldigt lyckad. precis lagom. men är besviken att jag inte fick höra vårvindar friska.

Kommentarer
Postat av: Mats

Men recensioner är väl alltid subjektiva? Om du skriver om VARFÖR du tycker nåt är bra så kan väl nån annan (oavsett om de känner dig eller ej) tänka att det där låter ju spännande, det kanske man skulle kolla. Dä tror ja iallefall!

2008-05-01 @ 17:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0