äntligen

... enigmamaskinen

det jag egentligen skulle skriva var att äntligen är dagen här som jag har längtat efter. att få åka hem till mamma och pappa och se det där som inte fanns förra gången jag var hemma, utan som någon ställde dit förra veckan.
det gäller huset. på riktigt. ska bli roligt.

roligt ska det också bli att träffa syskonbarnen. kanske inte blir alla av dem men nästan. och leta efter påskägg. och måla ätbara ägg. och rulla ägg. och äta påskmat. och titta på bilder från thailand. och gå promenader. och rensa ur mitt rum på alla mina saker. och läsa offentlighetsprincipen...

nej, vänta nu. det sista ska inte bli roligt... eller vad vet jag? kanske har författarna insett att ämnet kanske inte är det roligaste och att boken kanske är onödigt tjock bara för att de har smugit in roliga anekdoter eller något liknande mellan raderna. man kan ju alltid hoppas.

glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0