på begäran

har fått en begäran att jag ska uppdatera lite oftare men inte för tätt eller för mycket på en gång. svår balansgång det där. men visst. jag kan väl skriva nåt.

med risk för att låta som en fjortis: det känns helt sjukt att jag har läst i princip allt jag tänker läsa inför tentan nu och det är två veckor kvar. hur hände detta?

för övrigt har jag (eller snarare johanna) reflekterat över två ord (om man kan kalla dem för det) som jag använder då och då utan att tänka på att det skulle vara något konstigt. det gäller orden dän och na. tydligen så ingår dessa inte normalt i halländska. undrar därför lite över i vilka dialekter dessa ord används eller inte. 

ja, det får räcka för idag. nu ska jag diska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0