länge leve konungen...eller?

när jag var liten hade jag en tradition (fråga mig inte varför) att köpa ett vykort på kungafamiljen varje gång jag var i gamla stan i stockholm. för det är där den låg och fortfarande ligger, butiken som säljer vykort för en krona. för ett tag sen när jag var där  fick jag ett ryck och köpte ett par vykort på dessa kungligheter, för att ta igen några missade besök. alla dessa vykort (ja, det är i och för sig bara fem stycken) har nu suttit på väggen i mitt badrum en tid. dock är det något med häftmassa och fukt eller värme eller vad det nu är som gör att de trillar ned hela tiden. och nu har jag tröttnat. både på häftmassan och kungen och hans närmaste. 

så nu sitter jag här och försöker få bort den utsmetade häftmassan så att vykorten återigen kan förpassas till sin låda att förglömmas. kommer att tänka på något jag hörde på radion förra veckan. tror det var ring p1, vad annars? det var ett förslag om att privatisera kungahuset. tror det fastnade just för att jag då letade frenilt (eller vad det nu heter) efter ett ämne till mitt PM som skulle handla om just privatisering/avreglering (låter väldigt upplyftande eller hur?)

vilket ämne det hade varit. att skriva om vad en eventuell privatisering av kungahuset skulle innebära. efter lite eftertanke insåg jag dock att 1. hur fasiken får man tag på material till ett sådant ämne? och 2. det är förvaltningsrätt jag läser, kungahuset är ingen förvaltningsmyndighet, det är en egen liten avart som ingen verkar ha någon riktig koll på. så jag fink ge upp det hela och göra som alla andra verkar göra. skriva om kommunala bolag. och ja, det är såååå intressant.

Kommentarer
Postat av: Mats

FRENILT var ju ett alldeles lysande ord! Både frenetiskt och febrilt på en gång - när man letar frenilt är galenskapen inte långt borta, det hör man på ordet! Frenilt - det ordet ska jag använda ofta!

PS Du har väl sett att Smullebullebloggen är uppdaterad med en bild?

2008-04-13 @ 23:37:23
Postat av: Matilda

visserligen var det inte meningen att jag skulle hitta på ett eget ord men tycker du att det var ett bra ord så får det väl vara kvar. meningen var att jag skulle skriva febrilt men jag hade fått för mig att det hette frebilt eller möjligtvis fribilt och inget av de alternativen fanns i min synonymordbok eller i words ordlista. hittade då frenetiskt och tänke att "jamen det är kanske frenilt jag är ute efter", men helt rätt kändes det ändå inte. ack ack så det kan gå!

2008-04-14 @ 16:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0