jag tänker för mycket idag

vissa böcker har den effekten på mig.

av  någon anledning kom jag att tänka på en sak jag hörde eller läste om förra veckan eller veckan innan det (har verkligen ingen tidsuppfattning längre). det gäller den morddömde som studerar till läkare.

min första tanke var hur länge ska man straffas för något man gjort tidigare? mord är såklart en riktigt allvarlig handling som bör kännas men ändå. känner inte riktigt att jag vill eller kan gå in mera på den saken.

min andra tanke var hur skulle det kännas att ha en mördare som läkare? skulle det ha någon betydelse? och det ledde mig in på en tredje tanke. har man träffat en mördare?

det är lite skrämmande att inte veta. men kanske samtidigt en befrielse.

Kommentarer
Postat av: lisa

speciellt när han var dömd för ett hatrelaterat brott också. det skulle kännas rätt obehagligt att behöva plugga och kanske labba med en rasist...(under hans utbildning) och speciellt jobbigt för de med utlänskt påbrå kan jag tänka mig..

2007-11-27 @ 17:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0