ja, vad ska man säga

slog mig plötsligt  i morse att det var så mycket enklare med eskilstuna kommunfastighet som hyresvärd än beryktade öbo. trots det trivs jag hundra gånger bättre här i örebro än vad jag gjorde i e-tuna.

saken är den att under det året  vi bodde i lägenheten i e-tuna behövde vi kanske kontakta bovärden (eller nån annan i samma syfte) tre gånger max. nu har jag bott hos öbo sedan okt förra året och jag har redan tappat räkningen på hur många gånger jag varit i kontakt med dem på ett eller annat sätt.

och imorse var det dags igen. hade tvättid 7-10 vilket är ganska tidigt för att vara mig nuförtiden. kom ner till tvättstugan och stoppade in en maskin och försökte starta. på något sätt var alla maskiner strömlösa vilket innebär att man inte heller kan öppna luckan för att få ut sin tvätt igen. jaha, tänkte jag. de har inte hunnit ändra om till sommartid på timern än så jag väntade en timme. strax efter kl 8 fungerade det fortfarande inte så jag ringde bovärden. sedan dess har jag varit nere typ en gång i timman för att kolla om det hänt något och nu äntligen 13.30 var de igång igen. men då hade ju redan någon annans tvättid börjat så nu står jag här utan rena byxor till på måndag. tur att det är strålande väder så man kan ha kjol eller klänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0