uppslukad

jag har en förmåga att leva mig in i tv-serier, filmer och böcker lite för mycket. en kväll kan till exempel bli helt bortkastad bara för att jag sett eller läst något som jag bara måste processa innan jag kan gå vidare med annat. idag är en sån dag. har just sett de två sista avsnitten för säsongen av min favoritserie. eller jag kanske borde skriva just processat klart de senaste avsnitten för det kanske var en och en halv timme sen jag slutade titta. detta var i och för sig ett extremfall eftersom det var säsongsavslutning men ändå. känns inte särskilt bra.

en annan grej är att jag tänker på karaktärerna som riktiga människor. lider med dem som människor osv. men det är ju bara en påhittad historia. måste försöka att komma ihåg det när jag sitter där nästa gång efter att ha sett ett avsnitt som slutade så att jag bara måste se nästa.

oftast håller det inte på mer än en halvtimme och sen glömmer jag bort alltihop, för att påminnas veckan därpå. och det är väl tur det. annars skulle jag aldrig få nått vettigt gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0